IT audits - SUAG-audit - AuditConnect

SUAG-audit

Audit t.b.v. het UWV voor het gebruikmaken van SUAG gegevens.

Moet u ook jaarlijks een SUAG-audit laten uitvoeren? Dan bent u bij ons aan het juiste adres.

Met ongeveer twintig medewerkers beschikt AuditConnect over IT-auditors die op korte termijn, professioneel, duidelijk en op betaalbare wijze deze audit uit kunnen voeren bij uw organisatie.

Het UWV sluit sinds 2015 een Service Level Agreemeent (SLA) met alle pensioenfondsen en pensioenuitvoerders die gebruikmaken van gegevens over de Status Uitkering Arbeid Geschiktheid (SUAG). Onderdeel van deze SLA is een verplichte jaarlijkse audit, op basis van het normenkader dat is opgesteld door het UWV.

Door middel van deze audit kunt u aantonen dat u voldoet aan de voorwaarden van het UWV.

AuditConnect hanteert het volgende stappenplan

Stap 1: Kick off, opstellen van de planning

AuditConnect zal voorafgaand aan de audit u een zogenaamde Prepared By Client (PBC) lijst toesturen. In deze lijst is per norm inzichtelijk gemaakt welke informatie u kan aandragen in het kader van bewijsmateriaal voor de audit. De per norm genoemde documenten, schermafdrukken en overige bewijslast zijn een indicatie omdat iedere organisatie zaken uiteraard op eigen en unieke wijze heeft ingevuld.

Deze lijst is opgesteld zodat u een duidelijk beeld heeft van wat de auditor nodig heeft om de audit goed te kunnen uitvoeren. Dit kan een hoop zoek-werk, onduidelijkheid en verrassingen op de dag van de audit voorkomen.

Stap 2: Voorbereiden van de audit

U kan het bewijsmateriaal op basis van de PBC lijst gaan verzamelen en in een map digitaal klaarzetten voorafgaand aan het bezoek van de auditor. Het voordeel is dat u dit verzamelen zonder tijdsdruk op eigen te kiezen momenten kan doen.

Uiteraard kan AuditConnect u bijstaan mochten er vragen en/of onduidelijkheden zijn bij het verzamelen van het bewijsmateriaal.
De auditor is voorafgaand aan de audit bekend bij u en altijd telefonisch of per mail bereikbaar voor vragen.

Stap 3: Uitvoeren van de audit

De auditor komt bij u langs om het bewijsmateriaal in te zien en te beoordelen. Na een korte kennismaking met het contactpersoon binnen de organisatie en kennismaking van de organisatie beoordeelt de auditor meestal geheel zelfstandig het bewijsmateriaal.

U hoeft hierbij niet de hele tijd bij aanwezig te zijn. Wel is het praktisch als er gedurende én na de audit iemand bereikbaar is voor vragen. Het is voor het proces van de audit effectief en efficiënt als deze vragen gelijk beantwoord of besproken kunnen worden. Deze aanpak zorgt voor een minimale belasting van uw tijd en medewerkers omdat er geen medewerkers dagen of dagdelen vrij gepland te worden.

Stap 4: Verzamelen en rapporteren

Wanneer de auditor het bewijsmateriaal heeft beoordeeld kan de rapportage worden opgesteld. Vanzelfsprekend zal de rapportage voldoen aan het door het UWV opgelegd ‘Auditreglement Gegevensdiensten’ en de elementen die in dit document worden genoemd.

Stap 5: Aflsuiting audit

Na het afronden van de rapportage zal de auditor u deze per e-mail toe-sturen waarna u deze met uw contactpersoon binnen het UWV kan delen.

De gemiddelde tijdsduur van deze audit is circa 4 tot 9 dagen, afhankelijk van de omvang van de organisatie. Hieronder een indicatie van de kosten:

Omvang organisatie Tijdsduur audit Fixed kosten (ex btw)
Klein 4 á 5 dagen € 3.500,-
Midden 5 á 6 dagen € 4.500,-
Groot 6 á 7 dagen € 5.500,-

Op basis van onze intake maken we graag een passende offerte voor u. Uit ervaring weten we dat deze audit in een korte periode kan worden uitgevoerd.

Soorten audits of onderzoeken

AuditConnect heeft een breed scala aan audits en onderzoeken die we voor u kan verzorgen zoals: TPM, ISAE 3402, DIGID, SSAE 16, Pentesten, ISAE 3000, System audit, Continuïteits-audit, Informatiebeveiliging, leveranciersaudit, ISO 27001, ISO 27002, ISO 22301, Software, etc.

Meer informatie?

AuditConnect is eens een jonge, professionele, dynamische en betrouwbare organisatie. Onze ervaren auditors en consultants staan een persoonlijke benadering voor. Het portfolio van AuditConnect b.v. bestaat uit zowel profit als non-profit organisaties, zowel midden-groot als groot.

Wij onderscheiden ons in de markt door een hoge kwaliteit van het geleverde werk in combinatie met een scherpe prijs en een korte doorlooptijd. Onze consultants en geregistreerde IT-auditors komen graag met u in contact.

Wilt u een audit uit laten voeren of advies over welke audit relevant is voor u?

Onze geregistreerde IT-auditors komen graag met u in contact. Bel 055-3010100 of mail info@auditconnect.nl ons om vrijblijvend te praten over de mogelijkheden en oplossingen.

We kijken er naar uit om met u samen te werken!

AuditConnect werkt onder andere voor de volgende bedrijven:

logo ActuIT - referentie ActuIT - AuditConnect
Logo Axxerion - Axxerion - AuditConnect
Logo Berkman Trading - Berkman Trading - AuditConnect
logo Connexys - referentie Connexys - AuditConnect
Logo Gemeente Almere - Gemeente Almere - Privacy Audit - AuditConnect
Gemeente Borne - Gemeente Borne - AuditConnect
Gemeente Rotterdam - Gemeente Rotterdam - AuditConnect
Logo HR2day - HR2day - AuditConnect
INERGY - INERGY - AuditConnect
logo BranchSolutions - ISAE 3402 voor BranchSolutions (ACF Software) - AuditConnect
logo bosworX - ISAE 3402 voor bosworX ICT - AuditConnect
Logo Jouw Omgeving - Jouw Omgeving B.V. - AuditConnect
Ministerie van Veiligheid en Justitie over GCOS - Ministerie van Veiligheid en Justitie over GCOS - AuditConnect
logo Caresharing - NEN7510 Caresharing - AuditConnect
Logo Parnassia - Parnassia Groepp - AuditConnect
Logo Progress - Progress - AuditConnect
logo Salure - Salure - AuditConnect
logo Stichting Gerrit - Stichting Gerrit (ISO 27001 implementatie) - AuditConnect
logo UNI-learning - UNI-Learning - AuditConnect
logo UNIT4 - ISAE 3402 voor UNIT4 - AuditConnect
VSV Noorderpoort - VSV Noorderpoort - AuditConnect

Meer referenties Cases / referenties - AuditConnect